Szybki, turystyczny katamaran ze spartańskim wnętrzem, dającym możliwość spędzenia nocy pod pokładem, ugotowania obiadu oraz wejścia pod prysznic – takie postawiłem sobie założenia konstrukcyjne; jacht ten rysowałem właściwie dla siebie. Kadłuby maja długość 8 m – jest to wynik dążenia do uzyskania jak największej smukłości kadłubów, przy zachowaniu kubatury umożliwiającej zaprojektowanie funkcjonalnego wnętrza. W prawym pływaku jest koja na rufie i toaleta z prysznicem.
Dostęp do forpiku (magazynek) przez toaletę, która jest „przejściowa” – zamykana drzwiami od strony dziobu i od strony rufy. Lewy pływak – koja na rufie, kambuz ze zlewem i blatem, dalej na dziobie trzecia koja. Między pływakami siatka napięta od belki sztagowej do rufowej.
Aluminiowy profil kroplowy lub skrzydło-maszt (konstrukcja drewniana) obrotowy, pełniący funkcję komory wypornościowej uniemożliwiającej „zrobienie grzyba”, współpracuje z pełnolistwowym grotem. Bom mocowany jest do belki podmasztowej. Takie rozwiązanie umożliwia wypłaszczanie żagla na kursach ostrych i automatycznie pogłębia grota przy odpadaniu (lik dolny grota – wolny). Rotacja masztu kontrolowana jest za pomocą systemu dwóch talii zamocowanych do „kierownicy”. Talia grota i jego wózek oraz róg szotowy olistwowanego foka prowadzone są na szynach. Do tego oczywiście genaker…
Kadłuby klejone z obłogów, usztywnia siatka wzdłużników i kilka ram wręgowych. Drewniane belki łączące kadłuby mają konstrukcję dźwigara lotniczego. Belka sztagowa wykonana jest z aluminium. Katamaran można składać do transportu. Choć Sunset jest dość długi, jego niewielka masa pozwala bez problemu holować go za furgonetką.
Dane techniczne:
długość 8,00 m
szerokość 4,81 m
zanurzenie 0,24/1,60 m
wyporność 880 kg
powierzchnia ożaglowania
maszt + grot 38,5 m2
fok 10 m2
genaker 40 m2