dane techniczne:
długość kadłuba 3,60 m
długość KLW 3,30 m
szerokość kadłuba 1,50 m
szerokość KLW 1,30 m
zanurzenie kadłuba 0,18 m
wyporność konstrukcyjna 412 kG
załoga 2 osoby
kategoria projektowa D
kadłub
Kadłub o przekrojach prostokreślnych wykonany jest ze blach aluminiowych.
Przestrzenna kratownica szkieletu kadłuba składa się ze stępki, dziobnicy, wzdłużników dennych, ram wręgowych zintegrowanych z dennikami i pokładnikami, grodzi wodoszczelnych [dziobowej i rufowej] oraz wzdłużników pokładowych; podłoga wykona jest ze sklejki wodoodpornej.
Wszystkie elementy kadłuba [burty, elementy szkieletu, poszycie pokładu, podłogi, wiatrochronu etc. etc.] wycięte są przy pomocy maszyn sterowanych numerycznie.
układ sterujący
Koło sterowe i system sterociągów lub hydrauliczny (pompa hydrauliczna uruchamiana kołem sterowym oraz siłownik wychylający silnik)
układ napędowy
Do napadu łodzi przewidziano zaburtowy silnik spalinowy; rekomendowana moc silnika 15-25 KM, kolumna S.
szacowanie osiągów
prędkość wejścia w ślizg – 30 km/h
moc silnika [KM] – prędkość [km/h]
10 – 34
15 – 42
20 – 48
25 – 54
30 – 60
Ślizgacz powstał w firmagruszka.pl – firma ma wyłączność na produkcję tego jachtu motorowego.