T. Sheraton

Klasyczna łódź motorowa przeznaczona do żeglugi po morskich wodach osłoniętych i śródlądziu. Jednostka ma dość skomplikowaną konstrukcję kadłuba i nie polecał bym jej początkującym szkutnikom. Drewniana skorupa kadłuba może być klejona z stosunkowo szerokich pasów sklejki na gęstej sieci wzdłużników, ułożonych na sklejkowych ramach wręgowych. Poszycie burt – układ diagonalno-karawelowy. Pierwsza warstwa klepek klejona jest do szkieletu pod katem około 45o do stępki, drugą natomiast klei się wzdłuż kadłuba. Po pomalowaniu bezbarwnym lakierem lub oblaminowaniu przezroczystym laminatem, na stylowym, drewnianym kadłubie będzie wtedy widoczny ów klasyczny rysunek klepki karawelowej. Dno, poszywane diagonalnie, wzmacniają solidne denniki.

Centralnie usytuowany silnik posadowiono na drewnianych legarach, wspartych na dennikach. Napęd przenosi długi wał podparty łożyskiem w stalowej ostrodze przykręconej do dna kadłuba. Profilowany stalowy ster wychylany jest siłownikiem hydraulicznym.

Łódź może być zapokładowana jako spacerowa lub sportowa. Wersja sportowa ma zaplanowany niewielki kokpit na rufie, w którym znajduje się fotel sternika i ławeczka dla jednej, ewentualnie dwóch osób. W wersji spacerowej przed kokpitem sternika, w miejscu silnika stacjonarnego, znajdujemy dwa rzędy ławek, mieszczących wygodnie cztery osoby. Można także zainstalować silnik stacjonarny, przesunięty nieco ku dziobowi względem śródokręcia, a za nim kokpit dla sternika i 4-5 pasażerów.

Napęd: stacjonarny silnik benzynowy lub Diesla, ewentualnie silnik przyczepny zainstalowany w studzience.

sherat

Dane techniczne:

długość 6, 20 m

szerokość 1, 90 m

zanurzenie 0, 50 m

silnik 30-100 KM

en_USEnglish
Scroll to Top