Mały jacht motorowy przeznaczony do dalekiej turystyki. Bezpieczny, dzielny, pakowny.
Sterówka z wiatrochronem może być osłonięta opończą rozpinaną na pałąkach. Pod szczelnie zamykaną podłogą odpływowego kokpitu – w dobrze wentylowanej „zęzie” – mieszczą się duże zbiorniki paliwa oraz zbiorniki na wodę i ścieki*. Ster wychylany jest hydraulicznym siłownikiem; ponadto w głowicy steru można szybko zainstalować rumpel awaryjny. W kabinie mieszczą się dwie koje, stolik, kambuz i łazienka – wysokość wnętrza 1,30 m.
Przyczepny silnik o mocy 8 -12 KM umieszczony jest w studzience, która skrywa się w achterpiku. Jako napęd awaryjny lub by przepłynąć przez akwen, na którym nie wolno używać silnika spalinowego, można wykorzystać wiosła szalupowe; siadamy wtedy na achterdeku, podnosimy tylną kanapę, by wygodnie oprzeć nogi na podłodze i wiosłujemy…
Jacht ma konstrukcje drewnianą – kadłub klejony z obłogów lub słomki frezowanej, oblaminowany jest laminatem epoksydowo-szklanym. Pokład i nadbudówki – sklejkowe. Bryła kadłuba nawiązuje do sprawdzonych kształtów szalupy z ostrym wejściem linii wodnych, pękatym śródokręciem i sekcją rufową o zarysie kielicha, z silnie wykształconym, integralnym skegiem. Założenia do tego projektu sprawiły, że kadłub ma sporą, jak na tej wielkości kadłub, wyporność – musi pomieścić płyny eksploatacyjne i ekwipunek, by jacht miał możliwie jak największa autonomię pływania.
*można oczywiście zrobić zwykłe gretingi, ale odpływowy kokpit był jednym z warunków – w sposób oczywisty zwiększa to dzielność…
Dane techniczne:
długość 5,00 m
szerokość 2,00 m
zanurzenie 0,30 m
wyporność 1150 kG
wysokość nad KLW 1,45 m