Torpedo Lux 7

Motorowy jacht spacerowy – to chyba najwłaściwsze określenie tej łodzi. Kadłub o konstrukcji drewnianej poszyty jest słomką (frezowana, klejona, oblaminowana transparentnie epoksydem). Skorupę usztywniają: zestaw trzonowy, ramy wręgowe i denniki. Dach kabiny także słomkowy wspierają grodzie i bimsy (pokładniki dachowe). „Miękkie”, obłe, niekiedy wklęsło-wypukłe, linie kadłuba przypominają – w części rufowej dna – miednicę, w części dziobowej zaś – stożkowaty kielich do szampana z mocno rozchylonymi na zewnątrz brzegami; pokład w sekcji rufowej jest silnie uwypuklony i płynnie przechodzi w zagięte do wewnątrz burty.

Na śródokręciu mieści się salonik z dwoma kanapami (po ich rozłożeniu powstaje sypialnia), stolikiem, kambuzem i szafką. Do salonu prowadzą – z obu kokpitów – dwuskrzydłowe drzwi; w wyższej części jego wysokość wynosi 1,70 cm. Stanowisko sterowania usytuowane jest w kokpicie dziobowym, nad tą sekcją kadłuba można rozłożyć płócienny daszek i rolowane ścianki boczne z oknami z „miękkimi” oknami; przednia szyba jest dzielona, cześć od strony sternika – ma zawiasy na górnej krawędzi ramy i można ja odchylać wraz z wycieraczką do góry, druga część składa się do wewnątrz, pionowo w dół; takie rozwiązanie znakomicie ułatwia wyjście na dziób. W kokpicie rufowym pod tylną kanapą zmieści się toaleta chemiczna. Tuż za kokpitem rufowym jest – odgrodzona od reszty kadłuba wodoszczelną grodzią – maszynownia; tu, w studni, zamontowany jest spalinowy silnik przyczepny.

Na tych samych liniach kadłuba powstaje projekt klasycznej, rasowej szybkiej motorówki, ze stacjonarnym silnikiem, długą linią wału, dwoma kanapami i rozkładanymi „dostawkami”.

www fb Torpedo Lux 7

Dane techniczne:

długość 7,05 m

szerokość 1,90 m

zanurzenie 0,45 m

wyporność 1495 kG

silnik przyczepny 10-25 KM

en_USEnglish
Scroll to Top