Dane techniczne:
długość 5,25 m
szerokość 0,80 m
zanurzenie/wyporność 0,12 m/170 kG
zanurzenie/wyporność 0,15 m/250 kG
załoga – 1-2 osoby
powierzchnia żagla pomocniczego 2 m2
Sklejkowy kajak turystyczny został zaprojektowany dla warsztatu Miasto Szkutnia, do budowy w technologi „szycia i klejenia”. Kadłub o konstrukcji półskorupwej składa się z poszycia, ram wręgowych, czterech konsoli w sekcji kokpitu oraz przestrzennej kratownicy „schowanej” w kesonie dennym. Ów keson umożliwia zbudowanie bardzo sztywnej sekcji dennej przy jednoczesnym zminimalizowaniu wysokości podłogi, na której siedzi załoga. Sekcja dziobow dosztywniona jest dodatkową ramą wręgową oraz kilsonem – elementy te pozwalają zainstalować wolnstojacy maszt, na którym można postawic lugrowy żagiel; długość drzewc [masztu i rejki], klejonych z listew, umożliwia ich chowanie w kadłubie, tak by nie przeszkadzały podczas wiosłowania. Pod pokładem dziobowym i rufowym na dennikach leżą podłogi, na których można złożyć ekwipunek. Wszystkie elementy konstrukcji wycinane są ze sklejki maszynami sterowanymi numerycznie.
By poprawić własności nautyczne kajak wyposażony jest w orczykowy układ sterowania oraz boczne miecze [do instalowania na czas żeglugi], które można w prosty sposób zdemontować i schować do w forpiku lub achterpiku. W obliczeniach brałem pod uwagę wytrzymałość drzewc, a nie stateczność kajaka. Maksymalna prędkość wiatru, przy której można nieść żagiel wynosi ~3 m/s; oczywiście należy jednak pamiętać o niewielkiej stateczności poprzecznej kajaka – nie na każdym kursie względem wiatru będzie możliwe wykorzystanie żagla pomocniczego.