GJ 62 C; GJ SLK

Niezatapialny, turystyczny jacht motorowy (kategoria projektowa C) dla 4-6 osób z napędem spalinowym – silnik przyczepny.

Podstawowe wersje jachtu:

GJ 62 C (cabrio) – 6-osobowy jacht motorowy z 2 miejscami osłoniętymi wiatrochronem, poprzeczną ławką z oparciem usytuowaną na rufie oraz wzdłużnymi ławkami miedzy wiatrochronem a grodzią dziobową; przejście na dziób umożliwia furta w wiatrochronie. Fragment podłogi między ławkami dziobowymi – po podniesieniu do poziomu ławek – tworzy wraz z ławkami pokład „słoneczny”. Zabudowa sekcji dziobowej wykonana jest z blach aluminiowych lub płyt polietylenowych HDPE

oraz

GJ 62 SLK (sportowy, lekki, krótki) – 4-osobowy jacht motorowy ze stanowiskiem sternika na jednej burcie osłoniętym wiatrochronem i jednym miejscem osłoniętymi wiatrochronem dla załogi – na drugiej burcie, składaną, poprzeczną ławką z oparciem, usytuowaną na rufie oraz bakistą w sekcji dziobowej tuż za dziobowym przedziałem zderzeniowym.

Wersja SLKw – budowana na „platformie bazowej” wersji SLK – to 2-osobowa łódź wędkarska. Przed wiatrochronem znajduje się platforma ze stanowiskiem łowieckim oraz ze schowkami na ekwipunek i sprzęt; położenie oparcia ławki rufowej tworzy podobną platformę ze stanowiskiem łowieckim na rufie. Fotel sternika i załogi są demontowalne i można ich używać jako siedzisk dla łowiących; na platformach są specjalne gniazda do ich mocowania. Szczelne schowki na ekwipunek są wykonane z tworzywa sztucznego i niczym walizki można je wyjąć z łodzi. Platformy wykonane są blach aluminiowych lub płyt polietylenowych HDPE.

Dane techniczne GJ 62 [GJ 62 SLK]:

długość kadłuba 6,20 [5,50] m

długość KLW 5,02 [4,40] m

szerokość kadłuba 1,95 [1,90] m

szerokość KLW 1,78 [1,77] m

zanurzenie kadłuba 0,30 [0,26] m

wyporność konstrukcyjna 1140 [745] kG

Kadłub

Kadłub o przekrojach prostokreślnych wykonany jest ze blach aluminiowych.

Ruszt denny składa się z stępki, wzdłużników dennych, denników grodzi wodoszczelnych oddzielających sekcję rufową i dziobową; na dennikach leży podłoga spawana do burt i denników. Przestrzenna kratownica zamkniętą między poszyciami – dna i podłogi – tworzy keson. Keson stanowi komorę wypornościową o objętości. Gródź dziobowa wyodrębnienia szczelny, dziobowy przedział zderzeniowy. Burty usztywnione są parami żeber wykonanymi z płaskownika główkowego kątownika z giętego z blachy. Sekcję rufową usztywnia dodatkowo szeroka, poprzeczna ława z dużym bryzgoszczelnym lukiem na deku [w wersji SLK ławka jest węższa; dostęp do przestrzeni pod nią zapewniają dwa luki w pionowej ścianie – dostępne od strony sterówki]. Sekcja rufowa z pokładem silnikowym – wyposażona jest w luki technologiczno-rewizyjne, zamykane szczelnymi klapami. Krawędź burty usztywnia wąski półpokład. Silnik mocowany jest na pawęży, którą wzmacnia od wewnątrz aluminiowy ceownik, od zewnątrz zaś aluminiowa płyta. Odwodnienie kokpitu realizowane jest przez trzy dreny prowadzone na poziomie podłogi przez ławkę i dalej przez otwory w pawęży na zewnątrz kadłuba. Dreny mogą być zamykane rozprężnymi korkami gumowymi.

Wiatrochrony oraz elementy zabudowy (ławki, pokrywy luków itp.) – t.j. elementy nieprzenoszące obciążeń wywoływanych żeglugą, mogą być dowolnie formowane – z zachowaniem zasad ergonomii – z materiałów takich jak poliwęglan, aluminium, laminat poliestrowo-szklany czy np. polietylen. Wszystkie elementy wycięte są przy pomocy numerycznie sterowanych maszyn. Kadłuby wszystkich wersji powstają na tej samej ławie montażowej.

Układ sterujący

Stanowisko sternika z kołem sterowym, usytuowane na jednej z burt, jest osłonięte wiatrochronem; układ sterownia: koło sterowe i system sterociągów lub hydrauliczny.

Układ napędowy

Do napadu jednostki przewidziano zaburtowy silnik spalinowy – rekomendowana moc silnika wersji C – 50-70 KM, kolumna XL; wersji SLK – 30-40 KM, kolumna L.

prognoza napędu GJ 62

załoga 6-osobowa

prędkość wejścia w ślizg 35 km/h

moc – prędkość km/h

50 KM – 40 km/h

60 KM – 44 km/h

70 KM – 47 km/h

załoga 4-osobowa

prędkość wejścia w ślizg 34 km/h

moc – prędkość km/h

50 KM – 43 km/h

60 KM – 47 km/h

70 KM – 51 km/h

prognoza napędu GJ 62 SLK

załoga 4-osobowa

prędkość wejścia w ślizg 32 km/h

moc – prędkość km/h

30 KM – 39 km/h

40 KM – 45 km/h

załoga 2-osobowa

prędkość wejścia w ślizg 31 km/h

moc – prędkość km/h

30 KM – 44 km/h

40 KM – 51 km/h

pl_PLPolski
Przewiń do góry