Five’o’Clock 750 to motosailer przeznaczony do żeglugi po rzekach, jeziorach, zalewach oraz zatokach morskich. Kadłub – okragłodenne sharpi – ma konstrukcje mieszaną drewniano-metalową; dno jest klejone diagonalnie z pasów sklejki, burty – o powierzchniach rozwijalnych – poszyte są płatami sklejki; szkielet kadłuba składa się z drewnianej stępki, nadstępki, stewy dziobowej i pawęży, stalowego kila zintegrowanego ze skrzynia mieczową i drewnianych denników oraz sklejkowych ram wręgowych. Płytki, długi kil ze skrzynią mieczową – wykonany z blachy nierdzewnej – jest ważnym elementem usztywniającym strukturę kadłub.
Jacht otaklowany jest jako kuter gaflowy. Gaflowy takielunek pozwala na zastosowanie niskiego masztu, który po położeniu nie sprawia kłopotu np. w żegludze po wąskich, krętych rzekach o zarośniętych brzegach. Kliwer prowadzony jest na sztywnym sztagu z rolerem; fok można instalować podobnie lub tradycyjnie – na sztagu za pomocą raks. Wysuwana spod „amerykańskiego” bukszprytu rura pozwala postawić ponadto genakera. Bukszpryt z jest jednocześnie wygodnym trapem ułatwiającym schodzenie na brzeg. Maszt, bom i gafel wykonane są z aluminiowych profili. Balast zewnętrzny w płetwie kilowej, miecz ze stalowej płyty oraz balast wewnętrzny (4 akumulatory o łącznej masie 300 kg) zapewniają właściwą stateczność.
Napęd mechaniczny – przewidziany do zainstalowania w prezentowanym egzemplarzu – stanowi silnik diesla i silnik elektryczny. Hybrydowy układ pozwala korzystać z każdej jednostki napędowej oddzielnie lub z obu łącznie. Chłodzenie silników zapewnia chłodnica powierzchniowa, którą jest fragmentem stalowego kila.
Wnętrze – na śródokręciu pod wysoką nadbudówką mieści się salon, kuchnia, łazienka z WC i prysznicem oraz wewnętrzne stanowisko sterownicze. Pod prawą ławką kokpitu hundkoja gościnna, na dziobie – kabina armatorska.
Dane techniczne:
długość 7,50 m
szerokość 2,70 m
zanurzenie 0,45/1,10 m
wyporność 2360 kG
masa balastu 690 kg
pow. ożaglowania 28,5 m2
kliwer 17 m2
genaker 28 m2
silnik min 8 KM