9,5-metrowy katamaran

Morski katamaran turystyczny o konstrukcji drewnianej zaprojektowany w klasycznym stylu.

Konstrukcja kadłuba oparta jest na przestrzennej kratownicy składającej się z 11 ram wręgowych (w tym dwie ramy przestrzenne) i sieci listew napiętych na tychże. Skorupa poszycia klejona jest z 2 warstw sklejki obginanych na tym szkielecie. Kadłuby łączą cztery dźwigary; pomiędzy dwoma tylnymi – kokpit ze sztywną podłogą; między dźwigarami podmasztowymi sztywne „trotuary” biegnące wzdłuż burt i belki grotmasztu, zaś po środku siatka; między belką sztagową, a belką grotmasztu – siatka.

Katamaran otaklowany jest jako kecz. Żagle przymasztowe z krótkimi gaflami mocowane są do drzewc rękawami zaszytymi na likach przednim i górnym; lik dolny – wolny (można też żagle zamocować do bomów rękawami). Oprócz foka na rolerze przewidziano także genakera, genapsla (genaker stawiany między masztami) oraz genuę stawianą między topem i nokiem bukszprytu na tzw. własnym sztagu.

We wnętrzu każdego z wąskich kadłubów jest koja dziobowa i 2-osobowa koja na rufie; w jednym pływaku – łazienka i dwie koje kuszetkowe, w drugim – kambuz, salonik oraz kącik nawigacyjny.

Napęd pomocniczy – dwa silniki wysokoprężne o mocy min 8 KM (przekładnia S-drive).

katam 950

długość 9,50 m

szerokość5,35 m

zanurzenie 0,75 m

wyporność 3120 kG

powierzchnia żagli 52 m2

 

genua 20 m2

genaker 30 m2

genaples 25 m2

pl_PLPolski
Przewiń do góry