Spider 880 jest przedstawicielem nielicznej na świecie grupy trimaranów ze składanymi pływakami. Mimo pewnej złożoności konstrukcji, zaletą takiego układu jest proste przygotowanie jachtu do transportu i opłaty portowe, takie jak za jacht jednokadłubowy.
Niewielką masę jednostki i właściwą sztywność konstrukcji zapewnia półskorupowa struktura drewnianych kadłubów, oblaminowanych cienką warstwą laminatu epoksydowo-szklanego. Wygięte w łuk, drewniane dźwigary o zmieniających się płynnie przekrojach, mają konstrukcję skrzynkową.
Aluminiowy maszt, posadowiony w solidnych stalowych cęgach, podtrzymują dwie pary want, dwa sztagi oraz baksztagi. Żagle: pełnolistwowy grot z wolnym likiem dolnym, fok oraz genua na sztywnych sztagach i genaker, stawiany na wysuwanym bukszprycie.
Profilowane uchylne płetwy, mieczowa i sterowa, spawane są z blachy aluminiowej. Poruszany hydraulicznym siłownikiem ster, sprzęgnięty jest z silnikiem przyczepnym, by poprawić manewrowość trimaranu w basenach portowych, jako że jednostki tego typu mają dość duży promień cyrkulacji.
W kadłubie centralnym mieszczą się: 2-osobowa kabina dziobowa i rufowa, kambuz, kabina sanitarna, oraz salon z dwoma kanapami, na których można wygodnie spać. Jest także kącik nawigacyjny i duży magazynek na prawej burcie,z łatwym dostęp z kokpitu.
Film z wodowania prototypu…
http://www.youtube.com/watch?v=4tmZo3Z-R6Q
fot. archiwum armatora