W połowie lat 90. zaprojektowałem dla kolegi prosty sklejkowy jacht Shimmy . Minęło ponad ćwierć wieku… Niemal rok po roku zaprojektowałem dwie nowe wersje jachtu Shimmy 42 – Shimmy 62 oraz Shimmy 48.
dane techniczne:
długość 4,80 m
szerokość 1,40 m
zanurzenie 0,15/0.95 m
wyporność 360 kG
żagiel 10,5 m2
Shimmy 48 to żaglowo-wiosłowa lodź przeznaczona głównie do żeglugi po rzekach; otaklowana podobnie jak Shimmy z lat dziewięćdziesiątych – ket z żaglem zwanym baranie udo z rozprzowym bomem. Jacht ma niewielką kabinę, w której można schronić się przed deszczem, ale głównie jest to miejsce na ekwipunek. Sypialnia – pod gwiazdami na podnoszonej podłodze w kokpicie lub pod namiotem zawieszonym na bomie.
Gdy zachodzi taka potrzeba – kadłub można przetoczyć po gruncie na kołach – oś kół „przednich” wsuwana jest w kanał-bieżnię wklejoną w kadłub, tylne – bliźniacze koła – montuje się zamiast płetwy steru w jarzmie, co pozwala kierować amfibią za pomocą rumpla. Do napędu wiosłowego przewidziano klasyczne wiosła dulkowe obsługiwane są przez wioślarza siedzącego na składanej ławce, ponadto na pawęży jest gniazdo demontowanej dulki nieumożliwiającej bączkowanie [śrubkowanie]; by zwiększyć sprawność napędu można zastosować odsadnie dulek oraz wózek zrobiony na wzór stosowanych w wyczynowych łodziach wiosłowych, szyny wózka w tym wypadku mogą być wpuszczone w ławki.