Sylwetka jachtu nawiązuje do tradycyjnych kształtów amerykańskich łodzi rybackich, zwanych Sharpi. Prosta, lekko odchylona od pionu stewa dziobowa, nawis rufowy, charakterystyczna długa i płytka, częściowo zrównoważona dynamicznie płetwa sterowa… Te płaskodenne, smukłe mieczówki były proste i tanie w budowie. Jako doskonałe narzędzie pracy, stały się nieodłącznym elementem krajobrazu amerykańskiego wybrzeża na przełomie wieków.
Shimmy to prosta w budowie, płaskodenna łódź żaglowo-wiosłowa. Kadłub ma nowoczesne linie teoretyczne – wąskie wejście wodnicy, przekrój o największej powierzchni w okolicach 2/3 długości KLW. „Kółko ogonowe” ułatwiające przetaczanie łodzi po utwardzonej nawierzchni, chowająca się za skegiem, w momencie uderzenia o dno, płetwa sterowa, to kolejne elementy różniące Shimmy od swoich starszych sióstr zza oceanu.
Miedzy drewnianym masztem i bomem rozprzowym rozpięty jest żagiel mocowany do drzewca żmijką lub segarsami. Powierzchnia żagla pozwala na żeglowanie bez patentu. Jest to łódź dwuosobowa, choć na krótkie wypady może wsiąść do niej trzyosobowa załoga. Shimmy można przewozić na bagażniku dachowym samochodu osobowego.
Prosta konstrukcja pozwala szybko otaklować jednostkę po dowiezieniu jej nad dowolnie wybrany akwen. Skeg poprawia stateczność kursową, zarówno podczas pływania na żaglach jak i na wiosłach.
Jeśli ktoś chciałby zainstalować – w studzience – elektryczny lub spalinowy silniczek przyczepny to skeg będzie chronił spodzinę. Powierzchnia kadłuba o przekrojach prostokreślnych to fragmenty walców i stożków. Shimmy można budować na różne sposoby: metodą klasyczną, w technologii „szytej sklejki”.
Plany jachtu były niegdyś opublikowane w nieistniejącym już miesięczniku „Rejs”…
Dane techniczne:
długość 4,20 m
szerokość 1,20 m
zanurzenie 0,16/1,00 m
wyporność 315 kG
powierzchnia ożaglowania 10 m2