Ten mały drewniany jacht w holenderskim stylu, został zaprojektowany tak, by mieścił się w kontenerze i by można go było przewozić na płaskiej przyczepie samochodowej bez łoża.
Pokładówka typu backdek mieści dwie hundkoje oraz wersalkę usytuowaną prostopadle do osi symetrii kadłuba, a także szafkę i niewielki kambuz. Do wnętrza prowadzi zejściówka zamykana klapą o wymiarach 105×90 cm oraz sztorcklapą i dwuskrzydłowymi – typowymi dla holenderskich łódek – drzwiami. Wnętrze rozświetlają bulaje burtowe oraz przeszklone drzwi. W dość sporym, jak na tak niewielki jachcik kokpicie, wygospodarowano miejsce na dwie bakisty pod ławkami oraz achterpik. Przestrzeń pod kokpitem można wykorzystać jako miejsce na ekwipunek (szuflada) lub jako maszynownię – i zainstalować tam silnik pomocniczy (np. elektryczny lub maleńki silnik spalinowy) napędzający wałem śrubę napędową. Można oczywiście zastosować po prostu silnik zaburtowy…
Klejoną diagonalnie z obłogu i oblaminowaną skorupę kadłuba usztywniają: zewnętrzna i wewnętrzna stępka oraz nadstępka, zewnętrzne dejwudy wrośnięte w stewy (dziobową i rufową) oraz 6 ram wręgowych i 2 pary wzdłużników burtowych. Na dnie kadłuba zamocowane są ponadto dwa wzdłużniki-płozy stabilizujące kadłub stojący na płaskiej powierzchni. Sklejkowy pokład wspiera siatka wzdłużników pokładowych. Sztywność bryły kadłuba w obszarze kabiny i kokpitu zapewniają wycięte z desek denniki i oparte na nich sklejkowe żebra oraz pokładniki połączone w jedną całość z żebrami węzłówkami.
DBB otaklowany jest jako slup gaflowy. Drewniany maszt podtrzymywany sztagiem i jedną parą want stoi w stalowych cęgach. Cęgi oparte są na przestrzennej kratownicy utworzonej z dwóch grodzi; by jacht zmieścił się w kontenerze cęgi można w prosty sposób zdemontować. Boczne miecze mocowane są obrotowo na prowadnicach z rur stalowych, dzięki czemu, przesuwając płetwy wzdłuż kadłuba – zależnie od warunków wiatrowych – można odpowiednio ustawić środek bocznego oporu względem środka ożaglowania. Miecze mieszczą się w kokpicie, zaś niski maszt – w obrysie kadłuba. Tak więc, po zdjęciu cęg i wyłożeniu, klasycznej, masywnej holenderskiej płetwy sterowej na burtę jacht przechodzi przez wierzeje kontenera i mieści się w nim cały.
Dane techniczne:
długość 5,70 m
szerokość 2,26 m
zanurzenie 0,25/0,65 m
wyporność 960 kG
powierzchnia ożaglowania 18 m2