Ta otwartopokładowa szalupa w stylu śródziemnomorskim jest przeznaczona do pływania po wodach śródlądowych oraz do przybrzeżnej żeglugi po osłoniętych wodach morskich. Okrągłodenny, pękaty kadłub z silnie wykształconym kilem odznacza się dzielnością i statecznością. Skorupę, klejoną z obłogu metodą Ascrofta, usztywniają dwie dubeltowe ramy wręgowe z poprzecznymi ławkami, które zamykają przestrzenne kratownice od góry. Przednia rama jest jednocześnie węzłem konstrukcyjnym utrzymującym maszt. Dwie grodzie dziobowe oraz tylna gródź zamykająca achterpik i denniki dopełniają sieć usztywnień poprzecznych. Klejone na szablonach stewy, dziobowa i rufowa, łączą ze stępką solidne dejwudy.
Łacińskie ożaglowanie stawiane jest na drewnianym maszcie opartym na stępce, podtrzymywanym dwoma parami want. Rejkę łacińskiego grotżagla podnosi się talią. Fok stawiany bez sztagu prowadzony wzdłuż bukszprytu pierścieniem halsowym. Właściwe napięcie liku przedniego zapewnia fał z dynemy napinany talią oraz stalówka wszyta w żagiel.
Jako napęd pomocniczy można zastosować mały silnik Diesla z klasyczną linią wału, zamocowany pod tylną ławka. Jednostka napędowa może być chłodzona wodą lub powietrzem. Alternatywnie można używać czterech długich wioseł szalupowych. Osadzane są one w drewnianych dulkach kołkowych. Za rufą znajduje się drewniany, ażurowy taras, wsparty na solidnych legarach „wrośniętych” w strukturę kadłuba. Może on służyć, jako trap ułatwiający zejście na stały ląd, gdy jacht jest zacumowany rufą do nabrzeża lub może pełnić funkcje pomostu kąpielowego.
Dane techniczne:
długość 5,00 m
szerokość 1,90 m
zanurzenie 0,45 m
wyporność 970 kG
powierzchnia żagli 17 m2