Drewniany jacht odkrytopokładowy, o klasycznej konstrukcji (szeroka stępka, nadstępka, denniki, stewy, gięte żebra) z poszyciem zakładkowym, to jednostka, która powstawała na skutek zauroczenia łodziami kaszubskimi, spotykanymi już niezwykle rzadko na wybrzeżu polskiego Bałtyku.
Takielunek zależnie od upodobania – slup gaflowy z masztem podtrzymywanym stalowymi linami lub rozprzowy – z masztem wolnostojącym. Na wzmocnionych żebrach wieszane są boczne miecze; mają one profil płasko-wypukły, by zwiększyć ich skuteczność w wytwarzaniu sił przeciwdziałających dryfowi.
Łódź powinna być wyposażona w klasyczne wiosła szalupowe i tradycyjne dulki kołkowe, podkreślające styl jednostki.
Dane techniczne:
długość 5,50 m
szerokość 2,05 m
zanurzenie 0,25/0,65 m
powierzchnia żagli:
ożaglowanie gaflowe
12,6 m2
genua 5,8 m2
ożaglowanie rozprzowe
12,6 m2
Zdjęcia przedstawiają budowany przez M.A.M jacht Dzëk 55, przystosowny do zinstalowania silnika Volvo-Penta MD1 – stąd „pogłębiony” skeg i okno na śrubę.
![Zestw trzonowy na ławie](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-01.jpg)
![Ustawianie szablonów kadłuba](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-02.jpg)
![Układanie klepek przy stępce](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-04.jpg)
![...przy stępce](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-04b.jpg)
![Klepki spinane są miedzianymi nitami](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-03.jpg)
![Okno na śrubę](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-07.jpg)
![Widok od dziobu; nie ma jeszcze dziobnicy, która będzie zamocowana do stewy](https://charleston.pl/wp-content/uploads/2014/07/bot-06.jpg)
fot. M.A.M